Jochem - customer experience-expert
‘Zo divers als mijn achtergrond is, zo veelzijdig is mijn werk nu. Als ik een rode draad zou aanwijzen, dan is het dat ik graag mensen help. Van mijn eerste baan bij de helpdesk van Apple tot het inventariseren van de beleving van onze klanten nu. En mijn technische studie? Daarvan gebruik ik nog de analytische vaardigheden.’
- Naam: Jochem Wobbes (32)
- Rol: customer experience-expert
- Opleiding: wo Technische planologie
- Sinds 2015 bij ons
Klantvragen
‘Ik ben hier begonnen bij de Frontoffice, om klanten te helpen bij allerlei vragen. Dat betekent veel informatie kunnen verwerken: van alle pensioenregelingen moet je het reglement bijna tot op de letter nauwkeurig kennen én vervolgens vertalen naar heldere antwoorden. Eerst wilde ik doorgroeien naar coördinator, maar toen zag ik eind vorig jaar dat er customer journey experts nodig waren. Daarin kwam alles voor mij samen.’
‘In mijn functie komt voor mij alles samen: klantdenken én slim analyseren’
Veel impact
‘Uit de 34 sollicitanten voor een team van 6 mensen, was ik 1 van de gelukkigen. Ik denk vanwege mijn people skills en analytisch vermogen. Ze zochten namelijk mensen die echt vanuit klanten denken. Ik vind het bijzonder dat TKP zo in klantgerichtheid investeert. Het werk dat we met ons customer experience-team doen heeft nu én de komende jaren veel impact op onze dienstverlening. En daar lever ik graag mijn bijdrage aan.’
Klantbeleving centraal
Met klantreizen brengen Jochem en zijn collega's emotionele behoeftes in kaart. Een interessante functie op het snijvlak van communicatie, klantbediening en innovatie dus.