IT-servicemanagement
Doet onze IT het niet, dan ligt heel TKP stil. Bij IT-servicemanagement zorg je ervoor dat onze ruim 1.100 collega’s aan de slag kunnen. Van strategie tot servicedesk: bij ons is IT-servicemanagement écht veelzijdig.
Service én delivery
Jezelf verder ontwikkelen in IT-servicemanagement? Of je nu wil groeien in service of in delivery, bij ons krijg je alle kansen. Aan de deliverykant betekent dat vooral dat je zorgt voor de werkplekomgeving en collaborationtools, zoals Microsoft Teams. Onmisbaar voor onze organisatie, zeker sinds we over zijn op het hybride werken. Met 750 fysieke werkplekken en ruim 1.000 laptops en online workplaces is er altijd wel wat te doen. Aan de servicekant gaat het om het strategisch servicemanagement én om het bemensen van de skilled servicedesk. Om met dat laatste te starten: maandelijks beantwoorden we zo’n 500 tot 600 serviceverzoeken van collega’s. Niets mooiers om ervoor te zorgen dat zij weer verder kunnen!
Serieuze veranderopgave
Naast de servicedesk is er ook het team strategisch servicemanagement. Zij geven de organisatie, onze interne klanten, inzicht in de staat van hun IT. In de levensduur en kwaliteit, maar ook wanneer er een incident is – dan zorgen ze zelfs voor de coördinatie rond prioriteit 1-incidenten. Beleid rond en uitvoering van álle ITIL-processen ligt bij dit team. Met de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel en alle IT die daarbij nodig is, is dat op z’n zachtst gezegd een uitdagende opgave. Systemen moeten wel mee kunnen ontwikkelen met de snelheid waarmee de pensioenwereld verandert. Onze veranderopgave is groot. En daarmee ook het belang van serieus servicemanagement.
De 3 kanten van IT-servicemanagement bij TKP
Blijven groeien
Of je nu als ervaren strateeg bij servicemanagement binnenkomt, als kundig beheerder bij workplace en collaboration, of als junior op de servicedesk: je krijgt alle kans om te blijven groeien. Bij IT-servicemanagement is de servicedesk dé kweekvijver van IT-talent. Collega’s die hier zijn begonnen, groeien door in ons team én daarbuiten. Doordat we met de pensioenwereld in zo’n grote omwenteling zitten, is de kwaliteit en de performance van de IT belangrijker dan ooit. Weet jij ervoor te zorgen dat de kwaliteit hoog blijft, dan liggen je kansen voor het oprapen.
‘Iedereen belt ons, van receptionist tot ceo’
‘Op onze skilled servicedesk komen elke werkdag de meest uiteenlopende, IT-gerelateerde vragen van collega’s binnen. Van vergeten wachtwoorden tot complexere vraagstukken, zoals de restore van een onbekende map. Gelukkig zijn we als team op elkaar ingespeeld en vullen we elkaar goed aan.’